Giganci pizzy łączą siły
Amerykańska Pizza Hut i hiszpańska Telepizza zawarły strategiczny sojusz, który ma umocnić pozycje obydwu firm.
Pizza Hut, należąca do grupy Yum! Brands, to największa na świecie sieć restauracji z popularnymi daniami włoskiego pochodzenia, która dysponuje niemal 17 tys. punktów w ponad 100 krajach. Grupa Telepizza jest największą nie amerykańską siecią dostarczającą pizze, która ma ponad 1600 lokali w 23 krajach. Obie firmy zawarły strategiczną umowę i sojusz franczyzowy, pozwalające rozwinąć ich działalność w Ameryce Łacińskiej (bez Brazylii), na Karaibach, w Hiszpanii, Andorze, Portugalii i Szwajcarii.
- Ta przełomowa umowa jest ważnym etapem w naszym dążeniu do stania się najbardziej ulubioną, najszybciej rosnącą na świecie marką pizzy, a Telepizza jest idealnym parterem w przyspieszeniu naszej ekspansji - oświadczył Milind Pant, szef Pizza Hut Int'l.
- Sojusz z Pizza Hut zapewnia grupie Telepizza strategiczny plan przekształcenia dostaw pizzy zgodnie z modelem zarządzania wypracowanym na podstawie doświadczeń z klientami. Ta umowa przyspieszy nasz plan globalnego wzrostu, prawie podwoi zakres naszej działalności do 37 krajów Aspiracje i możliwości obu sieci as komplementarne - powiedział Pablo Juantegui, szef grupy Telepizza.
Zgodnie z zawartą umową, Telepizza będzie nadzorowała prawie tysiąc punktów Pizza Hut na wspomnianych rynkach, dzięki czemu podwoi jej obroty, w ciągu najbliższych 10 lat uruchomi co najmniej 1300 nowych, a w ciągu 20 lat 2550 w regionach objętych sojuszem. Nowe placówki będą uruchamiane pod marką Pizza Hut, dzięki czemu Telepizza stanie się największym na świecie operatorem franczyzowym amerykańskiej firmy.
W Hiszpanii, Portugalii i Chile, gdzie Telepizza osiąga 90 proc. zysku operacyjnego, wciąż będzie funkcjonowała i rozwijała własną markę, a także nadzorowała placówki Pizza Hut przez 50 lat zgodnie z zawartą umową. W Ameryce Łacińskiej i w pozostałych krajach jej placówki będą stopniowo, w ciągu 25 lat zamieniane na markę Pizza Hut.
źródło: rp.pl